Преди всичко трябва да се каже, че по-ранните асфалтови настилки бяха основните за подреждането на различни територии. Напоследък в много случаи асфалтът е променен на плочки, което вероятно е малко по-лошо от асфалта по отношение на производителността, но цената и външният вид на плочката са самите фактори, които създават други проблеми за други повърхности по отношение на конкуренцията.
В същото време си струва да кажем няколко думи за надеждността на асфалтовата настилка. Със сигурност много хора са чували, че с използването на определени технологии, разработени преди много години, асфалтът се превръща в практически неуязвимо покритие, което лесно служи на оживени магистрали в продължение на много години и без допълнителен ремонт. Това е вярно, но си струва да се обърне внимание на факта, че такива технологии включват създаването на огромен слой покритие, цената на която е просто огромна.
Ако говорим за полагане на асфалт в частната територия, или в близост до него, често се създава малка дебелина на покритието, което не е в състояние да се конкурира с горното покритие. По този начин надеждността и дълготрайността на такъв асфалт е напълно сравнима с покритие с плочки. Трябва да се помни, че асфалтът има съвсем различни положителни аспекти, които ще разгледаме по-късно в този материал.
На външен вид асфалтът е изключително проста повърхност, която може да се комбинира с почти всички къщи, цели парцели или специфични дизайнерски проекти. В допълнение, не можете да пренебрегнете факта, че асфалтът просто привлича с гладката си повърхност, което е най-добрата основа за движение с кола или друг транспорт.
Предимства и недостатъци на асфалтовата настилка
Трябва да се има предвид, че има много положителни аспекти на асфалтовата настилка и само поради това търсенето в него не намалява значително.
Няма деформация при различни условия. Надеждността на асфалта се отнася не само до неговата здравина, но и до липсата на деформации със значителни промени в температурата на въздуха. Често ситуацията е такава, че отделните покрития се чувстват изключително негативно при условия, при които температурата драстично се променя от замръзване до положително и обратно. Асфалтът от своя страна не реагира изобщо на тези промени.
Възможността за ремонт. Често ние говорим за кръпка, която понякога носи положителни резултати, но експерти отбелязват, че днес, когато възникнат дупки, ремонтът помага само за кратък период от време, а след това ситуацията се влошава рязко.
Практичност. Трябва да се има предвид, че асфалтовата повърхност е подходяща за почти всякакви нужди. Практиката показва, че състоянието му не се влошава дори когато автомобилите с различни тегла и размери активно се движат по него. Освен това на централните улици на градовете често се провеждат паради с танкове, които донякъде увреждат асфалта, но това не създава особени проблеми. При същите условия, плочка или някакъв друг материал биха били в по-лошо положение. Практичността се отнася и до факта, че асфалтовата настилка, както беше споменато по-рано, е подходяща за всякакви съществуващи условия.
Устойчивост на влага. За някои материали, използвани като покритие за пътища и тротоари, влагата е сериозен враг. Често става дума за повреди, които се появяват след дъжд и при активно използване на покритието. Отново, павета, които са направени на базата на бетон, в такива условия показват активно разрушаване, особено ако марката на бетон е далеч от най-скъпите.
Малки разходи. Както казахме, ако създадете асфалтова настилка, използвайки технология, използвана за магистрали, повърхността ще бъде практически неуязвима. В случай на полагане на асфалт пред частна къща, ние имаме доста тънко покритие, цената на създаването която не е много повече от цената за полагане на тротоарната плоча. Във всеки случай, ако обектът, на който се извършва такава работа, е доста голям, разходите не могат да бъдат малки.
Дълъг период на работа. Очевидно е, че ако повърхността на асфалта е ясно създадена с помощта на технология, която включва дори и най-малките детайли (не е много важно на пръв поглед), тогава покритието ще продължи много дълго време. Разбира се, през този период ще се появят различни асфалтови дефекти, за да се предскаже, че появата им е почти невъзможна, но дори и при такива условия е възможно покритието да се експлоатира без особени проблеми.